Annonse fra Bakehuset Nord-Norge AS
Gå til

NYE POSER: Bakehuset Nord-Norge AS har fornyet brødposene sine. Nå deles brødene opp i tre ulike serier, som alle preges av et gjennomført og moderne design. Markedssjef Kjetil Myrbakk er veldig fornøyd med resultatet, og oppfordrer kundene til å kikke nøye på de små kunstverkene på posene til brødene i «Lokale favoritter»-serien.

Derfor har brødene til Bakehuset fått ny «look»

Bakehuset Nord-Norge sine nye brødposer har ikke bare gitt brødene et mer moderne utseende - de har også gjort det enklere for kundene å finne sin brødfavoritt i butikkhylla.

Allerede for 10 år siden begynte Bakehuset Nord-Norge AS å fundere på en fornying av designet på brødposene sine.

Ideen fikk modnes i ytterligere fem år, før bedriften tok kontakt med designbyrået Tank.

Men så opplevde Bakehuset Nord-Norge AS en brann i sine daværende lokaler på Håpet, og prosessen ble midlertidig lagt på is.

For om lag ett år siden ble arbeidet med nye poser igjen igangsatt og 2. januar 2018 kunne endelig resultatet kjøres ut i butikkene og presenteres for kundene.

DESIGN: Det er designbyrået Tank som har jobbet med utformingen av de nye brødposene. Kunstner Roman Klonek, som holder til i Tyskland, har laget illustrasjonene.

 

De kjente, kjære brødene har nå fått en ny og moderne «look».

- Tidligere hadde vi ingen system når det gjaldt farger, fasong eller bilder på brødposene. Det var ingen helhet eller overordnet tanke bak designet på posene, forteller markedssjef i Bakehuset Nord-Norge AS, Kjetil Myrbakk.

Tre brød-serier

Det har det nå blitt en endring på.

- Tank fikk så frie tøyler som mulig da de skulle designe posene. Det eneste vi sa var at vi ønsket tre ulike serier, der bestemte brød skulle med, fortsetter Myrbakk.

ENKLERE: De nye brødposene skal ikke bare se stilige ut, de skal også gjøre det enklere for kunden å finne fram til sine brødfavoritter i butikkhylla. Brødene i «Basis-serien» er merket med nummer, mens brødene i serien «Lokale favoritter» har et eget lite kunstverk på posen.

 

De tre nye brød-seriene er «Basis-serien», «Lokale favoritter» og «Steinovnsbakt», og hver av seriene har et helhetlig og gjennomført design.

- I «Basis-serien» finner man de gode, gamle traverne som «Familiebrød», «Grovbrød» og «Hverdagsbrød» - mange av bestselgerne våre, sier Myrbakk.

- I «Lokale favoritter» finner man de litt mer spesielle brødene, som «Tromsøbrødet», «TIL-brødet» og «Lofotbrødet».

Den siste serien er ennå ikke lansert, men skal inneholde fem ulike steinovnsbakte brød.

Ett av brødene er en tidligere bestselger, mens fire er helt nye.

Lettere for kundene

Myrbakk tror de nye designene og den nye systematiseringen vil gjøre det lettere for kundene å finne fram til sine favoritter i brødhylla.

Dessuten vil de gjøre det lettere for Bakehuset Nord-Norge AS å kunne komme med brød-nyheter i framtiden.

Da kan nemlig nyhetene gli rett inn i de allerede etablerte seriene.

Detaljerte kunstverk

De åtte brødene i «Basis-serien» har fått en stilren, hvit brødpose med svart skrift.

BASIS: Brødene i «Basis-serien» er alle merket med nummer.

I tillegg til navnet på brødet, er posene merket med nummer.

Dét gjør det ekstra lett for kunden å finne favoritten sin når de handler.

Ønsker de for eksempel et kneippbrød er det bare å se etter «No.1».

Brødene i serien «Lokale favoritter» har alle fått sitt helt eget kunstverk til å pryde posen.

Det er den polskfødte, tysklandsbaserte kunstneren Roman Klonek som har laget de spesialtilpassede illustrasjonene.

Han har laget plakater i en årrekke, og finner blant annet inspirasjon i gamle tegneserier.

Landemerker

Markedssjef Kjetil Myrbakk i Bakehuset Nord-Norge AS oppfordrer kundene til å kikke litt ekstra nøye på de små kunstverkene på brødposene.

LOKALE FAVORITTER: Posene til brødene i serien «Lokale favoritter» kan det være verdt å kikke litt ekstra på. De er prydet av detaljerte kunstverk.

- Bildene er proppfulle av detaljer, og jo mer man ser på dem, jo mer skjønner man, forteller han.

På posen til «Tromsøbrødet» har Klonek blant annet tegnet inn både Tromsøbrua, Hurtigruta på vei inn Tromsøysundet, Kystens hus og Ishavskatedralen – for å nevne noe.

Spent på reaksjonene

Det var ikke fritt for at man var litt nervøs på Bakehuset Nord-Norge AS da de nye brødposene skulle lanseres.

- De gamle posene har jo vært der «bestandig», og dette er ei stor endring. Vi er spente på reaksjonene! Selv synes vi resultatet har blitt kjempebra, og jeg tror dette blir enklere for kundene, mener Myrbakk.

 

Innholdet i denne artikkelen er ikke produsert av Framtid i Nords redaksjon, men av Framtid i Nords markedsavdeling.

Framtid i Nord er opptatt av et tydelig skille mellom redaksjonelt og kommersielt innhold. Om du opplever at denne eller andre annonser på framtidinord.no/ er utydelig merket, gi oss gjerne beskjed på e-post.