For Kirsti Isaksen Skogmo er det nær som en seier å regne.

– Klart det. Vi holder til her oppe i nord, og konkurrerer med langt mer befolkningsrike områder. At vi får over 7.000 stemmer er for meg, og alle vi som arbeider her, en stor seier.

Isaksen Skogmo tror det er flere grunner til at de har gjort det godt.

– Beliggenheta - med få nedbørsdøgn, nærheta til naturen, Finland og at vi er omtrent midt i krysset, E6-E8. Alt dette spiller inn.

Rent

Et annet viktig moment er arven fra grunnleggeren, Skogmo Isaksens egen mormor.

– Det skal alltid være rent. Hyttene er kanskje ikke flunke nye, men de er funklende rene.

Det betaler seg i tilbakevendende kunder.

– Nederlendere, dansker, finlendere, tyskere og nordmenn. De vender tilbake, år etter år. Og vi ser også at spontankundene, de som bare tilfeldig dropper innom, de tar teltplass om hyttene er fulle. For oss er det et vel så viktig signal.

God PR

Kirsti Isaksen Skogmo sier de vil bruke 2. plassen i PR-øyemed.

– Da vi ble kåret til landets beste campingplass i 2007, så brukte vi jo det i reklamen. Nå vil vi nok også ha med denne plasseringa.

For selv om de er størst på faste plasser, vel 250 av de 360 plassene er helårskunder, så betyr de reisende masse.

– Selvsagt! De er svært viktig for oss, de også.