Der man før hadde stort sett en annonse i avisen som eneste, og prefererte, mulighet for å nå sine kunder, har mediehverdagen endret seg dramatisk etter at internett, sosiale medier og smarttelefonen gjorde sitt inntog. Nå flyter det over av tilbydere av tjenester for å nå sine kunder gjennom forskjellige kanaler.

Framtid i Nord tilbyr attraktive tjenester og ønsker å være en totalleverandør av markedsrelaterte tjenester. For å hjelpe deg et stykke på vei vil vil her fortelle litt mer om tjenestene vi tilbyr.

TJENESTER

Nettside:

En velfungerende nettside er for de fleste lokomotivet i den digitale tilstedeværelsen. Det er her man har mulighet til å la kunden bli bedre kjent med deg som merkevare/bedrift. Det stilles, naturlig nok, helt andre krav til dagens nettsider sammenlignet med hvordan det var for ti år siden. Nettsiden må blant annet være lett å navigere i, ha relevant innhold, være tilpasset alle skjermstørrelser og søkemotoroptimalisert. Vi opplever at mange bedrifter ikke har oppdaterte nettsider som møter dagens krav. Dette gjør at synligheten digitalt begrenses.

Vi designer og produserer gjerne ditt nye digitale ansikt utad!

Sosiale medier:

Vi har god kompetanse på sosiale medier, hvordan du best kan utnytte disse og hvilket innhold som fungerer godt. Ønsker du en helhetlig strategi eller en enklere publiseringsplan kan vi hjelpe deg med dette. Vi kjører en analyse av fans, rekkevidde, innhold osv og kommer med forslag til tiltak som kan øke rekkevidden, relevansen og interessen blant dine kunder.

Om du ikke allerede har en side hos Facebook, konto hos YouTube, Instagram eller Twitter, kan vi opprette og skreddersy en slik etter dine ønsker og behov.

Innholdsproduksjon:

De fleste har en historie å fortelle. Et budskap som ønskes formidlet. Kunnskap som flere burde kjenne til. Godt innhold er viktig for å øke sin egen relevans og øke oppmerksomheten rundt sin egen virksomhet. Det kan være vanskelig å få til siden de fleste opplever at dagen har for få timer til å rekke alt som burde vært gjort.

Vi har dyktige folk som kan produsere tekst, bilder og video tilpasset ditt budskap og til bruk i flere kanaler. Gi oss gjerne en utfordring og la oss fortelle dine historier!

Kommunikasjonsplaner og strategier:

Vi bistår gjerne i å utforme mer langsiktige kommunikasjonsstrategier og -planer. Dette kan være for enkeltprosjekter eller for virksomheten som helhet. Disse kan omfatte både intern og ekstern kommunikasjon, annonsering, digital tilstedeværelse etc. I et slikt arbeid er det viktig for oss å bli godt kjent med din virksomhet gjennom en god prosess der vi ser på ulike aspekter som ønsket måloppnåelse, omdømme, visjoner osv.

Kurs og foredrag:

Vi tilbyr kurs og foredrag innenfor sosiale medier, mediehverdag, optimalisering av innhold mm.

Ønsker du å arrangere noe slikt for din virksomhet kan vi sannsynligvis bistå. Ta kontakt med oss slik at vi kan se på dine ønsker.

ANNONSEPRODUKTER:

Papirannonse:

Den tradisjonelle annonsen i papir fungerer fortsatt utmerket. Den eneste forskjellen i dag er at målgruppen er vesentlig mindre enn før. Skal du nå godt voksne folk fungerer papirannonsen veldig bra! Vi ser at hoveddelen av våre lesere er 50+.

Digitale bannerannonser:

I dag kan vi segmentere på plattform (desktop, mobil, tablet). Vi har gode lesermålinger som gjør det enklere for oss å gi deg en god anbefaling ift hvilke(n) plattform(er) du bør benytte.

Mobil er den plattformen du når flest lesere gjennom, og særlig målgruppen opp til 45 år. Mobil i kombinasjon med papir gir en svært stor spredning demografisk og kan ofte anbefales.

Tablet brukes i større grad av en noe eldre målgruppe enn mobil og aldersgruppen fra 35+ dominerer. Dette kan være riktig plattform om du ønsker å forsterke en printannonse mot denne målgruppen.

Desktop leses av «alle» når vi ser på alders- og kjønnssammensetning. Denne plattformen kan brukes for å forsterke eller forlenge andre plattformers virkning. Vi mener også at desktop kan brukes for å bygge sin merkevare (branding) over tid.

Native annonsering:

Dette er en måte å spre innhold som er produsert. Den vanligste måten er å benytte nettavisen som kanal, men det er fullt mulig å lage innholdet også for trykk i papiravisa. En nativesak publiseres i nyhetsflyten og merkes med «annonsørinnhold». Hensikten er å gi leseren en opplevd merverdi av å lese saken samtidig som man viser sin virksomhet fram på en annen måte enn ved vanlig annonsering. Dette vil være med på å bygge sin egen merkevare og skille seg litt ut sett i forhold til det som er vanlig.

Ta kontakt med oss for en uforpliktende prat der vi ser på dine behov, din målgruppe og hvordan vi skal løse disse på en best mulig måte.

Kontakt Framtid i Nord Marked!

Malvin Mikalsen     901 97 329

Robert Bjørklund   414 11 599