Nå i november lanserte selskapet de første flaskene med Bivrost Akevitt og Gin på internett som bestillingsvarer. Etter bare noen timer var alt utsolgt.

- Første leveransen gikk så fort at vi ble nødt til å starte umiddelbart å pakke for ny forsyning få dager etter slippet på Vinmonopolet. Noen dager deretter måtte vi pakke atter en ny forsyning, og ser at forespørslene begynner å spise opp lageret vårt- det er et luksusproblem, men vi klarer å håndtere det. Spesielt er vi opptatt av å kunne levere akevitten i disse juletider, sier daglig leder Tor Petter W. Christensen i en pressemelding fra Aurora Spirit.

- Nå er det bare å kjøre på videre, og vi har flere spennende prosjekter og produkter på gang. Dette er forhåpentligvis bare starten på et langt løp, sier Christensen.

Bivrost er det norrøne navnet på nordlyset, og i norrøn mytologi ble Bivrost sett på som broen mellom gudenes og vikingenes verden.

Lokale råvarer

Christensen opplyser at produktene har vært testet av profesjonelle partnere i utelivsbransjen både i Oslo, Edinburgh, York og Tromsø, så vel som lekmenn og amatører. Tilbakemeldingene de har fått har vært solide, både på merkevaren og aroma og smak.

- Vi har benyttet anerkjent kompetanse både fra innland og utland for å finne den riktige smaken, og i all hovedsak lokale råvarer for å fremstille våre produkter med genuin forankring i Nord-Norge. Særlig gir de arktiske bærene og urtene en særegen sødme for vår gin, noe som flere har kommentert, sier Christensen.