Det er i stor grad damene som bestemmer hva som skal handles til husholdningene. Dette er selvsagt næringslivet fullstendig klar over, og derfor dukker det stadig opp kvelder der man satser spesielt på kvinnene.

100 gjester

Onsdag hadde Møbelringen Skjervøy og Aina AS en felles kveld. Via butikkenes sider på Facebook ble 25 kvinner plukket ut av hver butikk. Disse fikk igjen ha med seg en gjest hver.

– Vi hadde vel 100 inne, og det går greit, sier daglig leder for Møbelringen Skjervøy, Kurt Michalsen.

Det er første gang møbelforretningen er med.

– Men det blir neppe den siste gangen, smiler Michalsen.

– God stemning, god omsetning og fornøyde kunder sier sitt.

Krydder

I tillegg til å lokke med vante varer, har Michalsen også utvidet sortimentet til å omfatte matvarer.  Disse ble vist fram gjennom ulike matretter som gjestene fikk smake på.

– Vi skal ikke begynne å konkurrere med dagligvaren, understreker Michalsen.

– Dette er snakk om suplement til den maten man eventuelt lager. Det kan være krydder eller andre ingredinser.

Ny runde

At det blir en ny damekveld, er han sikker på.

– Ja, dette var jo en suksess. Vi kommer til å arrangere flere slike kvelder, men innholdet og det vi legger i den vil vi endre fra gang til gang.