Hagan driver Hagan Blomster på Storslett, som er en av blomsterbutikkene i Nordreisa.

I leserinnlegget skriver Rosengren at hun mener næringslivet i Nordreisa er lite serviceinnstilte, og at det derfor er nesten umulig å arrangere et bryllup i kommunen.

Leserinnlegget til Sara Rosengren kan du lese her. Du kan også lese et intervju med Rosengren her.

Negativt fokus

Hagan synes nettoppslagene og leserinnlegget er for negativt fokusert, og at det gir et feil fokus på næringslivet i Nordreisa kommune.

- For eksempel skrev Rosengren i leserinnlegget sitt at hotellet var fullbooket ut året. Det at et hotell er fullbooket i fellesferien er vel helt normalt. Slik kan det være over hele landet, og ikke bare i Nordreisa, sier Hagan.

Hagan synes heller ikke det er rart at kirka ikke har åpent hver eneste helg i fellesferien.

- Det er vanlig i både det offentlige og private at ting må vente på grunn av ferieavvikling. Det kan skje hos oss også. Hvis det er ferieavvikling har vi noen ganger begrenset kapasitet, og må derfor si nei til noen oppdrag, argumenterer Hagan videre.

-Tatt ut av sammenheng

Rosengren skrev også i sitt innlegg at en av blomsterbutikkene i Nordreisa ikke var serviceinnstilte.

- Det Rosengren skriver i sitt leserinnlegg om blomsterbutikkene er tatt ut av sammenheng. Det er ikke slik blomsterbestillinger fungerer; at vi skal se hva som er igjen i butikken av blomster når bryllupsdagen nærmer seg. Vi planlegger brudebukettene og bestiller inn etter brudeparets ønsker. Slik har det vært hos oss i alle år, sier Hagan.

Rosengren skrev også i sitt leserinnlegg at blomsterekspeditøren sa til henne at en brudebukett ville blitt veldig dyr.

- Jeg tror heller dette er en tanke Rosengren selv har hatt om brudebuketten. Jeg tror ikke noen av blomsterbutikkene i Nordreisa har uttalt seg om prisen på en slik måte, avslutter Hagan.