Totalt 1627 personer i Troms svarte på undersøkelsen, og resultatene viser at tilfredsheten med servicen fra NAV-kontorene fortsetter å øke.

Brukerne er mer fornøyd med veiledningen, oppfølgingen og NAV-medarbeidernes kunnskap om arbeidsmarkedet.

Det er sosialhjelpsmottakere som er minst fornøyd med servicen. De som har spørsmål om arbeidsavklaringspenger, dagpenger og uførepensjon er mest fornøyd med servicen.

NAV fortsetter arbeidet med å utvikle nav.no slik at nettsiden etter hvert skal bli den foretrukne kanalen for brukerinformasjon.

Dette er gjennomsnittsbrukeren til NAV:

  • Menn og kvinner oppsøker NAV omtrent like mye

  • De fleste er mellom 20-29 år (26 prosent)

  • Så følger de som er 30-39 år (23 prosent)

  • Fulgt av de som er 40-49 år (22 prosent)

  • Over halvparten av brukerne (53 prosent) har videregående skole som høyeste fullførte utdanning

  • 17 prosent er innvandrere

  • Flere enn halvparten (55 prosent) har innvandret fra Asia med Tyrkia, Afrika, Sør- og Mellom-Amerika