Daglig leder Jorun Skogmo mister ikke hodet selv om campingplassen hennes tydeligvis er veldig populær.

– Vi gjør så godt vi kan på alle områder, og det ser ut som om vi gjør noe rett. For oss handler det om rene fasiliteter, bra service og at vi er her for våre gjester. Vi prøver å være oss selv. Det er fint at kundene setter pris på det, sier Skogmo.

Maser ikke

Det er vanlig å massemobilisere på sosiale medier i forbindelse med kåringer på internett, men Skogmo har ikke vært involvert i den gode plasseringen.

– Vi har ikke gjort noe markedsføring, og ikke oppfordret til deling. Men jeg sier at folk gjerne må stemme på oss om de er fornøyd, sier Skogmo.

Inspirerende

– Med nærmere 500 nominerte campingplasser og 9700 stemmer er det tydelig at lokalsamfunnene klarer å mobilisere for sin favoritt. Det er inspirerende å se at folk engasjerer seg i så stor grad og at campingtrenden vokser. Det er tett i toppen, men mye kan fortsatt skje, sier Erik Neergaard, marketing manager i Gule Sider.

– IdylliskHittil har 493 campingplasser blitt nominert. Gule Sider står bak denne årlige kåringen, men det er opptil folket å nominere og stemme fram sin campingfavoritt. – Det kryr av idylliske campingperler i Norge. Vi er glade for å se at fler og fler velger Norge som feriedestinasjon, og jobber for at folk skal vite om disse campingplassene når de velger overnattingssteder i ferien.I fjorårets kåring ledet Olderelv Camping lenge konkurransen, men måtte til slutt se seg slått av  Dønfoss Camping i Skjåk kommune.