DGTL
Gå til

ARRANGØRER: DGTL19 arrangeres av iNord, Mediehuset iTromsø og Vican. Fra venstre: salgsdirektør i Mediehuset iTromsø, Cecilie Stefanussen, innholddsjef i iNord, Camilla Solheim, daglig leder i iNord, Are Bessesen og daglig leder i Vican, Natalie Lorentzen. 

Her oppdaterer du deg på det siste innen digital markedsføring

I januar arrangeres Nord-Norges største konferanse om digital markedsføring, DGTL, for tredje gang. Der kan deltakerne forvente seg matnyttige råd og haugevis av inspirasjon.

Første gang DGTL ble arrangert, i 2017, var det med 320 deltakere. I 2018 hadde deltakermengden økt til 400. Men det er ikke bare i antall deltakere DGTL vokser – i år har konferansen vokst inn i en ny by, og arrangeres både i Tromsø og Bodø.

– Vi har fått mange ønsker om å utvide konferansen til andre byer, og vi er glade for å komme til Bodø. Det er et sug etter å lære mer om digital markedsføring, og mange som både ønsker og trenger faglig påfyll. Digital markedsføring er helt essensielt i dag for å kunne drive en bedrift, sier daglig leder Are Bessesen i iNord.

Programmet er klart

Det er markedsføringsbyrået iNord som arrangerer konferansen sammen med Vican og Mediehuset iTromsø.

Konferansen begynner på Radisson Blu i Bodø 9. januar. Dagen etter – den 10. januar – arrangeres den på Clarion Hotel The Edge i Tromsø.

PROGRAM: Hele DGTL-programmet for 2019 er nå klart. 

 

I midten av november var hele programmet klart, og på agendaen står blant annet Eirik Norman Hansen, CEO i Itch Design, Monna Nordhagen, nordisk strategidirektør i Scandinavian Design Group, Steffen Rabben i Snap inc. og Cathrine Louise Finstad, kvinnen bak kunstprosjektet «Norske Hemmeligheter».

– Konferansen åpnes av det teknologiske fyrverkeriet Eirik Norman Hansen. Han skal inspirere oss til å bli besatt av den gode kundeopplevelsen, også i den digitale kommunikasjonen, forteller innholdssjef Camilla Solheim i iNord, og fortsetter:

— Monna Nordhagen har i det siste hamret ut merkevarestrategien til Vipps og Visit Norway, og skal fortelle oss om hvordan vi bygger merkevarestrategier i det digitale skiftet.

Nyttige seminarer

Finstad står bak «Norske hemmeligheter», og Solheim forteller at hun på DGTL skal gi deltakerne et innblikk i god og inspirerende bruk av sosiale medier.

FORNØYD: Camilla Solheim, innholdssjef i iNord, er strålende fornøyd med programmet på DGTL19, og tror både bedrifter og organisasjoner vil ha god nytte av foredragene.  

 

— Til sist vil Snapchat-sjefen i Norge, Steffen Rabben, vise hvordan vi kan bruke filter, linser, emojis og korte videoer for å kommunisere i sosiale kanaler, sier hun.

Andre halvdel av DGTL-konferansen vies til seminarer som skal gi konkrete og matnyttige tips og råd innen digital markedsføring, kommunikasjon og sosiale medier. Disse er delt opp i tre kategorier – «Nybegynner», «Viderekommen» og «Trender».

Bredt program

I «Nybegynner»-bolken vil man få ei nybegynner-innføring i bruk av Google Ads, i hvordan bruke Snapchat som annonseplattform og hvordan lage video med mobilen.

I «Viderekommen»-bolken handler det om strategi for programmatiske annonser, metoder for idé- og konseptutvikling innen innholdsmarkedsføring og ei innføring i Facebook Business Manager.

I «Trender»-bolken skal Monica Mathiassen fra Drytech snakke om den strategiske oppbyggingen av merkevaren Real Turmat, Hallfridur Johannsdottir skal snakke om LinkdIn og MyStore skal snakke om hva som kreves for å lykkes med netthandel i 2019.

Les alt om konferansen her!

Med andre ord: DGTL har samlet noen av landets beste foredragsholdere innen digital markedsføring, og byr på et bredt program, som både blir lærerikt og inspirerende.

Klikk her for å melde deg på!

Innholdet i denne artikkelen er ikke produsert av Framtid i Nords redaksjon, men av Framtid i Nords markedsavdeling.

Framtid i Nord er opptatt av et tydelig skille mellom redaksjonelt og kommersielt innhold. Om du opplever at denne eller andre annonser på framtidinord.no/ er utydelig merket, gi oss gjerne beskjed på e-post.