Fra tirsdag til onsdag deltok reiselivsaktører, kulturbedrifter, og andre innenfor samme sjanger, på et lunsj til lunsj-kurs, kalt «Skap en lønnsom opplevelse».
Og det var nettopp dette deltakerne fikk en innføring i. Sentrale tema var grunnleggende innføring i opplevelsesøkonomien og hvilke drivkrefter påvirker etterspørselen. I tillegg fikk de presentert verktøy som kan brukes til å utvikle meningsfulle opplevelser som begeistrer gjesten - og gir økt lønnsomhet for verten.
Spennende gruppe
En av foreleserne var Hans Holmengen, som er amanuensis ved reiselivsstudiet på Høgskolen i Lillehammer. Han forteller at kurset handler om utvikling av bedrifter som driver med opplevelser og reiseliv i miljøet her.
Han beskriver deltakerne som spennende, og en fin sammensetning.
- De er alle opptatt av å utvikle eget produkt.
Kurset arrangeres av Nord-Troms Studiesenter, i samarbeid med Nasjonalparklandsbyen.