Gustavsson er enig i noe, men synes lederen Hvor skal vi sove når bobla sprekker? er vinklet feil, og mener at det merkes at innlegget ikke er skrevet av noen som jobber i reiselivsbransjen. Reisafjord hotell leier ut 30 rom hver uke fra mandag til torsdag og 15 rom fra torsdag til søndag til Skanska.

– Tatt litt i luften

– Jeg synes lederen er vinklet feil og tatt litt i luften. Det merkes at den ikke er skrevet av noen som er i bransjen. Vekkerklokka har ringt for lengst, sier hotellsjef Conny Gustavsson ved Reisafjord hotell.

Tenker nytt på topp

Gustavsson understreker at de er forberedt på tida etter Skanska. Reisafjord hotell er med i Visit Lyngenfjord og har laget tre opplevelsespakker. Et av satsingsområdene framover er nordlysturisme.

– Vi livnærer oss ikke bare på Skanska. Det har gått litt opp og ned med drifta, men det har alltid gått bra på grunn av våre faste gjester. Jeg ser ikke på det som at bobla sprekker. Det kan bli litt vakum når Skanska drar, men vi har gjort grep; blant annet samarbeid med Ihana!, Kronebutikken og Båtnes, sier han.

– Skanska har en lav pris og er et godt grunnlag. Det er vanlige gjester som gjør at vi tjener penger.

NORDREISA: 17 av rommene på Reisafjord hotell er nå pusset opp.

Han mener Framtid i Nord mener noe som avisa ikke har kunnskap om.

– Det er flere ting som er gjort, som de (Framtid i Nord. red.) ikke har peiling på. Det er ikke fakta på bordet, men jeg kan bare snakke fra hotellet sitt perspektiv. Det har foregått ting heletida, for det er når man er på topp at man skal tenke nytt. Vi har ikke ligget på latsida.

Pusset opp rom

Det siste året har Reisafjord hotell også brukt omtrent én million kroner på oppussing. I tillegg har de satt i gang et samarbeid om felles bookingsystem sammen med Lyngen North og Skjervøy fiskecamp.

– Vi har investert, oppgradert og hatt kontinuerlig oppussing. Vi har byttet det elektriske anlegget, pusset opp 17 rom, malt og kjøpt blant annet nye gardiner, sier han.

Han håper hotellet vil lykkes med vinterturisme.

– Jeg er ikke helt uenig i det Framtid i Nord skriver, men det er tatt litt i lufta. Vi har jobbet for å fylle opp hotellet. Det har vært en topp med Skanska og StatNett, men vi forsøker å gi våre faste gjester rom. Vi har fordelt rommene våre slik at vi har et ettermarked – Skanska har ikke alle rommene. Cluet er å få vinterturismen til å gå, da det normalt sett er en død-periode. Alt ligger til rette – vi trenger bare en dyktig guide.