Kafeen på Hjørnet i Strandveien har hatt problemer med betalingen siden i går. Daglig leder og eier Hanne Høgstad sier at det er problematisk å drive kafé uten nett.

- Det er klart at det rammer kafedriften min. Folk må vente på reserveløsninger og det blir kø. I tillegg får mange ungdommer ikke betalt i det hele tatt på grunn av at de ikke har kort der reserveløsning er mulig, sier Høgstad.

- Skal det virkelig ta så lang tid. Jeg har en mistanke om at det samme ikke hadde skjedd hvis det var Oslo-gryta som ble rammet, men det er sikkert en grunn til at det tar så lang tid. Men det er ikke ideelt. Jeg får ikke gjort opp bankterminalen heller, så for øyeblikket er pengene fra kafeen de siste dagene "i løse lufta", sier Høgstad.

Roald Orheim, pressekontakt i Telenor, sier til Framtid i Nord at man vurderer å route om de rundt 500 kundene som er rammet av kabelbruddet, men at det ikke er tatt noen avgjørelse på det per tirsdag ettermiddag.

KABELBRUDD: På Hjørnet i Strandveien 82 på Skjervøy kan ikke forvente å få nett med det første ifølge driftsmeldingen fra Telenor. Foto: Torbjørn O. Karlsen