Tirsdag kunne butikksjef Kjell Nilsen og butikkansatt Hilde Skogheim ta i mot de første postkundene i butikken.

Ifølge Nilsen har de først en innkjøringsperiode hvor ansatte får oppfølging fra ansatte i posten, og i tilleggjobber med å få gjort de nødvendige endringene i butikken.

– Men tjenesten er i gang, og alle ansatte har vært gjennom nødvendig opplæring, forteller butikksjefen til Framtid i Nord.

Mer kundestrøm

Coop Manndalen har i dag syv ansatte, og for Nilsen betyr post i butikk at de står bedre rustet mot å måtte nedbemanne.

– Post i butikk gir mer kundestrøm, og gir også mer inntekter for oss, forklarer han. Butikksjefen utelukker heller ikke behov for flere ansatte.

Men Nilsen påpeker at dette ikke er første gang de har posten i butikklokalene,

– Vi hadde postfilialen i butikken frem til 2001 før Joker Manndalen fikk Post i butikk, opplyser Nilsen

Selvbetjening

For å få plass til Post i butikk, har Nilsen måtte gjort en del endringer i butikken. Blant annet må han investere i nytt kassesystem.

– Fra oktober blir det da ei kasse med selvbetjening hvor kunden selv scanner inn varene, forklarer han. Nilsen sier de blir de første i Kåfjord med et slikt kassesystem, og uttrykker at det er med på å gi kundene en god og effektiv service.