Jarl Eriksen er opprinnelig fra Skjervøy og er bosatt i Rotsund i Nordreisa.

Han ferdes daglig langs E6 over Sørkjosfjellet, og mener veien ved Langslettkrysset er svært dårlig.

Deler av sørgående kjørefelt mellom Langslettkrysset og tunnelinnslaget ved Sørelva består av steiner fra tunnelen og kult, som er forsterkningsmateriale til veibygging.

– Ved Langslettkrysset er det fare for å knuse understellet på bilen dersom man gir litt for mye gass. Jeg observerte en bil som hadde eksosanlegget hengende etter seg etter at den hadde kjørt gjennom området, sier Eriksen.

Gjørmehav

Selv sier han at han kjører i første gir for å få bilen helskinnet gjennom området.

Delene av E6 som så langt ikke har fått asfalt er gjørmete, det kan få store konsekvenser mener Eriksen. Det gjelder spesielt etter regn.

– På den ene siden har man betong og på den andre siden blir det et gjørmehav. Dersom man må legge seg ekstra ut i veien i møte med vogntog kan man risikere å bli dratt rett ut i grøfta. Dette er en fare for trafikken, sier han.

Lar sykkelen stå

Selv kjører han både motorsykkel og bil, men så lenge standarden på veien er slik den er lar han sykkelen stå.

– Jeg ville ikke kjørt motorsykelen over der. Det tør jeg ikke, sier han.

Eriksen understreker at han har full forståelse for at det gjøres arbeid med veien og at den må gjøres ferdig.

– Men vi må kunne kjøre der uten å ødelegge bilene våre, sier han.

Skal undersøke

Byggeleder Ken Johar Olaussen fra Statens vegvesen sier det ikke skal være store steiner langs veien.

– Det er lagt sprengstein og fylt med kult, det skal ikke være store steiner der og det kan ikke være gjørmete, sier Olaussen.

Olaussen sier de skal sjekke opp forholdene med veien.

Etter planen skal det bli lagt asfalt om to-tre uker.