Til sammen har fylkets stasjonskunder donert 109 140 kroner til kreftsaken.

– Jeg er kjempestolt. Kundene våre har vist en fantastisk givervilje, og våre forhandlere og stasjonsmedarbeidere har stått på for å samle inn mest mulig penger til Kreftforeningens Rosa Sløyfe-aksjon, sier Christoffer Sundby, norgessjef i Circle K.

Totalt har kjeden samlet inn mer enn 18 millioner kroner til Rosa Sløyfe-saken over en seksårsperiode.

Tromsø på topp

Circle K Breivika i Tromsø samlet inn 32 980 kroner i år, og ble dermed fylkets største bidragsyter til Rosa Sløyfe. Deretter fulgte nabostasjonen, Circle K Fr. Nansens Plass, med 21 605 kroner, Circle K Buktamo på Moen med 11 580 kroner og Circle K Finnsnes med 9805 kroner.

På femteplass havnet Circle K Nordkjosbotn, som samlet inn 7445 kroner.

På stasjonen i Terminalgata er man ekstra stolte over å ha samlet inn mest i fylket.

– Rosa Sløyfe er en kampanje som betyr veldig mye for oss. Kundene har vært gavmilde, og det har vært stort engasjement på stasjonen i hele oktober, sier Benny Idar Mikkelsen, stasjonsdriver for Circle K Breivika.

Han forteller at det er bilvask som har dratt inn mest kroner til aksjonen, etterfulgt av kaffe, reflekser og andre kampanjevarer.

Er blant de som gir mest

I flere år har Circle K-kundene vært blant landets største bidragsytere til Rosa Sløyfe. De 4,3 millioner kronene som er samlet inn i år går til forskning på senskader etter brystkreftbehandling.

Kundene har støttet årets aksjon ved å kjøpe bilvask, kaffe i rosa kopp, veganmuffins, refleks og rosa spylervæske.

– Engasjementet har vært rekordhøyt i år. Kampen mot brystkreft er noe som engasjerer oss veldig. De fleste kjenner noen som har hatt brystkreft, og vi opplever at både stasjonsdriverne, de ansatte og kundene ønsker Rosa Sløyfe-aksjonen velkommen hvert år, sier Sundby.

Disse stasjonene samlet inn mest i Troms:

1. Circle K Breivika

2. Circle K Fr. Nansens Plass

3. Circle K Buktamo

4. Circle K Finnsnes

5. Circle K Nordkjosbotn