Men hun understreker at turistnæringen må står klare for å benytte seg av mulighetene som byr seg etter sykkelrittet.

– Det er klart at dette er med på å bygge opp kjennskap til regionen gjennom fantastiske TV-bilder. Da er det viktig at vi har et apparat som folk finner og hvor de konkrete tilbudene blir tilbudt. Det hjelper ikke om folk ser nydelige bilder og så ikke finner tilbudene, sier Johnsen.

Det at Arctic Race of Norway legger en etappe langs Lyngenfjorden mener hun hele regionen kan dra nytte av.

– Det er fantastisk markedsføring for hele regionen, sier hun.

Lørdag 12. august går etappen fra Lyngseidet. Johnsen sier de i Visit Lyngenfjord skal sette seg ned på kommunene og reiselivsaktører for å se hvordan de best mulig kan dra nytte av at sykkelrittet skal gå gjennom regionen.

Samme dag som Arctic Race of Norway går langs Lyngenfjorden og gjennom deler av Storfjord holdes Lavkarittet i Skibotn.

– Da er det et spørsmål om det er en mulighet eller en utfordring. Uansett så er det artig å se at regionen satser på sykling og det er spennende og se hvordan næringen utvikler produkter, sier Johnsen.