Kampen for Nordområdeveien/ Ullsfjordforbindelsen har fulgt meg gjennom livet, min far kom tilbake til Lyngen i 1985 som næringskonsulent, og dro sammen med en representant fra Arbeiderpartiet i Lyngen til fylket og fremmet forbindelsen som sak i 1986.

Vi trodde alle gjennombruddet kom i 1995, men en omprioritering som satte Ibestadtunnelen foran Ullsfjordforbindelsen ble gjort, og som vi vet kjemper vi fortsatt. Leser man så årets fylkesprogram fra de ulike partiene, ser man raskt hvem som fremmer denne saken som sin prioritet.

Både i perioden 2019-2023 og nå i 2023-2027 har Arbeiderpartiet programfestet nettopp dette veiprosjektet. Følger man siden til Nordområdeveien på Facebook ville man fått et annet inntrykk. Her løftes Høyre frem som er forkjemper for denne forbindelsen, men leser man fylkesprogrammet til Høyre, ja da nevnes ikke Nordområdeveien eller Ullsfjordforbindelsen med et ord.

Som fylkeskandidat for Troms Arbeiderparti og leder i Lyngen Arbeiderparti jobber jeg aktivt for en realisering og takker våre fylkespolitikerne som fremmet nettopp utbygging av Ullsfjordforbindelsen og Malangskorridoren som viktige prosjekter i Troms til NTP behandling.

Nå venter vi bare på den viktige konsekvensutredningen som kommer høsten 2023 på bestilling fra sittende fylkesråd, slik at man kan stake ut kursen videre.

­­

HVA MENER DU? Vi vil gjerne at du skal bidra med din mening.

Send ditt innlegg til nyhet@framtidinord.no

­­

HVA MENER DU? Vi vil gjerne at du skal bidra med din mening.

Send ditt innlegg til nyhet@framtidinord.no