Tilbudsåpningen fant sted på Statens vegvesens prosjektkontor i Manndalen tirsdag 23. september.
Et sveitsisk-islandsk arbeidsfellesskap ligger så langt best an.
- Tilbudene vi har fått inn er som forventet. Nå skal vi kontrollregne over tallene, før vi velger entreprenøren som skal gjennomføre prosjektet, sier prosjektleder Gudmund Løvli i en pressemelding.
Nordnestunnelen vil måle 5,8 kilometer når den står ferdig, og er en del av prosjektet E6 Indre Nordnes-Skardalen.
Planene inkluderer også ny bru over Manndalselva, samt nødvendig tilknytning til dagens E6.
Prosjektet er kostnadsberegnet til om lag 1,2 milliarder kroner og dekkes i helhet av statlige midler.
Høsten 2017 skal tunnel og ny vei etter planen åpnes.
- Vi regner med at byggingen kan være i gang i desember i år, sier Løvli.
Disse har gitt tilbud:
Veidekke Entreprenør AS (537.852.085 kroner eks. mva.)
AF-Gruppen Norge AS (601.052.993,91 kroner eks. mva.)
Leonhard Nilsen & Sønner AS (589.947.792,49 kroner eks. mva.)
Obras Subterraneas S.A. (598.393.343,85 kroner eks. mva.)
Arbeidsfellesskapet Marti Contractors Ltd. Marti Norge AS/Iav HF (536 535 042,49 kroner eks. mva.)
Implenia Norge AS (606.556.279 kroner eks. mva.)
Lemminkainen Norge AS (614.800.606,93 kroner eks. mva.)