Temaet i år er hvordan Storslett nasjonalparklandsby kan markedsføres, og samtidig bidra til økt salg og lønnsomhet i forbindelse med arrangementer. Det kommer tre foredragsholdere, Trond Anton Andersen presseansvarlig for Finmarksløpet, Madeleine Leitvoll fra Tromsø Sentrumsforening og Skigruppa i Nordreisa ved Kjetil Hallen og Karl Gunnar Skjønsfjell.

Samarbeid

Kjetil Hallen sier de vil prøve å samle det offentlige, næringsliv, lag, foreninger og befolkningen med på en idedugnad for hvordan de forskjellige arrangørene kan samarbeide for å utnytte hverandres kompetanse og samkjøre arrangement bedre.

-Skigruppa kan det å arrangere skiløp, det spiller ingen rolle hvor stort det er, skiløp er skiløp, men blir det stort nok trenger vi hjelp til det rundt. Sier Hallen, og nevner dette som eksempel på hva arrangører og næringsliv rundt i regionen kan bli flinkere å samarbeide om.

De vil også gå gjennom hva status fra planene som ble lagt i fjor er. Noen er allerede gjennomført, mens andre er i startfasen.

Konkrete planer

-Det er viktig å få med seg at på disse seminarene koker vi ned ideer til konkrete planer som faktisk blir satt ut i livet, sier Evanger.

De håper at kreative sjeler, som ikke nødvendigvis har noe tilknytning til lag eller foreninger også kommer.

Det vil bli servert middag før seminaret, og til slutt vil være trekning av en flyreise for to til Grüne Woche i Berlin blant deltakerne.

Mer info finner du på landsbymarkedet sine nettsider.