- Det er veldig artig, sier daglig leder i Renholdsservice AS, Espen Johansen (29) fra Skjervøy.
Sist torsdag kunne han signere en treårig kontrakt med Pingvinhotellet UNN Tromsø, som åpner dørene i juli i år. Her skal firmaet hans med avdeling Tromsø drive renholdsservice.
Johansen sier han ennå ikke vet hvor stort belegget på hotellet blir. Derfor er det også vanskelig nå å vite om omsetning og eventuelle nyansettelser.
- Men det kan bli opptil fem og ti nye årsverk. Vi har en virksomhetsoverdragelse av ansatte fra dagens pasienthotell, og det ser vi på som en stor fordel. Vi er i møte med dem allerede, og alle virker positive, sier han.
Millionkontrakt
Hotellsjef Astrid Ronesen opplyser om at Renholdsservice AS ble valgt fordi de hadde det beste tilbudet i forhold til de kravene som var stilt.
- Vi gleder oss til et godt samarbeid med profesjonelle fagfolk, sier hun.
Renholdsservice AS startet opp i 1984 og har i dag 80 ansatte ved hovedkontor Skjervøy, og avdelingene Alta, Hammerfest, Tromsø, og på Finnsnes. Dette om man regner med Formica Treningssenter, som også eies og drives av Johansen.
Les også: Med mauren som motivator
I Tromsø har de vært etablert siden 2000.
- Vi har vært borti kontrakter av denne størrelsesorden tidligere, men det er litt nytt for oss dette med hotell. Vi har kontrakt med Smart Hotel i byen, men dette blir jo i litt større skala.
Johansen bekrefter at det er snakk om millioner.
- Så det vil utgjøre en betydelig andel for bedriften vår, spesielt for Tromsø som avdeling.
Omsetter for 30 millioner
Han kan ikke si annet enn at bedriften går godt.
- Både i Tromsø og i Hammerfest skjer det mye positivt for tiden med mye utbygging og vi har klart å bygge opp flere kontrakter. Resultatet har vært betydelig bedre enn årene før.
I fjor hadde bedriften 27 millioner i omsetning.
- I år tror jeg nok vi vil bikke 30 millioner, avslutter Johansen.