- Det er veldig artig, sier daglig leder i Renholdsservice AS, Espen Johansen (29) fra Skjervøy.

Sist torsdag kunne han signere en treårig kontrakt med Pingvinhotellet UNN Tromsø, som åpner dørene i juli i år. Her skal firmaet hans med avdeling Tromsø drive renholdsservice.

Johansen sier han ennå ikke vet hvor stort belegget på hotellet blir. Derfor er det også vanskelig nå å vite om omsetning og eventuelle nyansettelser.

- Men det kan bli opptil fem og ti nye årsverk. Vi har en virksomhetsoverdragelse av ansatte fra dagens pasienthotell, og det ser vi på som en stor fordel. Vi er i møte med dem allerede, og alle virker positive, sier han.

Millionkontrakt

Hotellsjef Astrid Ronesen opplyser om at Renholdsservice AS ble valgt fordi de hadde det beste tilbudet i forhold til de kravene som var stilt.

- Vi gleder oss til et godt samarbeid med profesjonelle fagfolk, sier hun.

Renholdsservice AS startet opp i 1984 og har i dag 80 ansatte ved hovedkontor Skjervøy, og avdelingene Alta, Hammerfest, Tromsø, og på Finnsnes. Dette om man regner med Formica Treningssenter, som også eies og drives av Johansen.

I Tromsø har de vært etablert siden 2000.

- Vi har vært borti kontrakter av denne størrelsesorden tidligere, men det er litt nytt for oss dette med hotell. Vi har kontrakt med Smart Hotel i byen, men dette blir jo i litt større skala.

Johansen bekrefter at det er snakk om millioner.

- Så det vil utgjøre en betydelig andel for bedriften vår, spesielt for Tromsø som avdeling.

Omsetter for 30 millioner

Han kan ikke si annet enn at bedriften går godt.

- Både i Tromsø og i Hammerfest skjer det mye positivt for tiden med mye utbygging og vi har klart å bygge opp flere kontrakter. Resultatet har vært betydelig bedre enn årene før.

I fjor hadde bedriften 27 millioner i omsetning.

- I år tror jeg nok vi vil bikke 30 millioner, avslutter Johansen.

Slik ser hotellet ut nå. Foto: Jan Fredrik Frantzen, UNN